VERMONT

GAMEDAY, på en lördag...
Det gick faktiskt bra idag och vi VANN... nästan... ja vi förlorade inte iallafall, 2-2 blev det tillslut och det var laget vi förlorade med 5-1 mot hemma sist.

Efter matchen åkte jag, Will och Jodie till ett bagelställe och köpte bagels och sen åkte vi hem och bytte om lite snabbt.
Väl hemma möttes vi av ett paket från EF, haha så gulligt (tog bilderna nu ikväll, så därför det kassa ljuset).

Efter det, runt 14.30 började vi vår lilla tour så jag skulle få se lite mer av Vermont.
Äkta vermonters har flannelskjortor, så nu har jag testat ut storlek, ska bara hitta rätt mönster, haha.
Åkte igenom en cool brygga efter att vi varit på barnbiltvätt och fått bilen tvättad av sjätteklassare.
when the struggle is real
Stannade och gick runt på det finaste stället, vägen var sååå mysig och smal och naturen var sååå fin där.
Efter en hel massa körande och lite gå i affärer så stannade vi för middag, mmmm.
Avslutade sen vår tour med en sväng inom the Ben&Jerry's factory och vi kom dit 18.57 och de stängde 19.00, så jag och Jodie sprang in, men möttes av en väldans lång kö så det var lugnapuckar.
Vi köpte med oss fyra burkar hem och jag valde att testa Chubby Hubby och den var faktiskt riktigt god, men Coconut Seven Layer Bar är fortfarande oslagbar.
Här är en liten karta över vår lilla resa, vi åkte runt hela berget Mt.Mansfield och såg alla skidresorter och Stowe som tydligen är en välkänd stad i USA, väldigt populär bland amerikanska turister tydligen, det var superfint i alla skidområden och jag längtar supermycket till snön!!

Efter Ben&Jerry så lämnade vi Jodie hos en kompis och åkte hem, & då fick jag alla mina sms från dagen och fick reda på att några vänner skulle träffas hos Nate nu ikväll så vi försökte lösa det med skjuts och tider och allt, men det var lite too late så han lovade att höra av sig tidigare nästa gång haha. Med tanke på det så något jag saknar hemifrån är friheten till att med cykel, buss, tåg kunna ta sig var som helst och att kunna tjata till sig att bli skjutsad/hämtad av sina föräldrar... hehe ❤️
Har för det första inte sett en enda cykel sen jag kom typ och för det andra så även fast jag känner att jag kommit nära min värdfamilj, att jag kan be dem om saker, säga vad jag tycker osv. så skulle jag inte känna mig bekväm i att tjata på dem om att ex. skjutsa mig runt till vänner och hämta mig när det passar mig.

Michelle    •

Åh Stowe är fantastiskt! Jag spenderade en säsong där och jobbade på Stowe Mountain Lodge. Har du vägarna förbi igen så måste du besöka the Malt Shop och Piecasso!

Svar: ÅÅH vad kul! Ska absolut kolla upp the Malt Shop!! Piecasso åt vi faktiskt middag på när vi besökte Stowe och maten var AMAAZING!!
wilmapramberg.blogg.se

Wilma, 17, utbytesstudent i Vermont 15/16.