CYKELTUR

JAG HITTADE EN CYKEL.
Så idag bestämde jag mig för att ta en cykeltur till posten, efter jag hade gått en runda med Xena (min morgon idag och imorgon) och ätit frukost.
Sätter mig på cykeln, sadeln är fruktansvärt låg och den ena trampan slår i stödet varje gång man trampar, men jag fortsatte cykla ändå... När jag kom ut från vårt kvarter och ut på den "stora grusvägen" och börjar rulla ner för backen så sjunker hela sadeln ner till lägsta läget och mina knän kommer typ högre än mitt huvud när jag trampar haha.
Så fick hoppa av och mecka lite och fick till slut upp sadeln, oturligt nog satt den väldigt löst så fick stanna emellanåt och vricka upp den.
När jag kom fram till posten så var det såklart stängt, det var ju holiday idag så då har de inte öppet...
Men ville inte cykla hem utan att gjort någon nytta så jag fortsatte vidare och cyklade till apoteket istället för att köpa mer medicin.
Apoteket låg dock längre bort än vad jag hade tänkt mig och det var VARMT ute idag, svettades som en gris när jag cyklade upp för alla backar, men kom tillslut fram till apoteket och hämtade min medicin och sen cyklade jag hem igen.
På vägen hem trillade sadeln av helt en gång och jag gick vissa sträckor för att jag var trött på att dra upp sadeln haha.
Sammanlagt blev min "lilla" cykelrunda ca 13 miles.... vilket motsvarar ungefär 20km haha, och egentligen skulle jag bara cykla till posten som ligger ca 2km från vårt hus, aja.
Det var en superfin dag och jag hade kameran med mig såklart så stannade och tog lite bilder mellan mina pauser för att fixa sadeln haha.

När jag kom hem var jag superhungrig, så jag gjorde lunch och sen har vi bara kollat serier och slappat och jag gjorde lite ny musli/granola och Nicole gjorde cookie dough och köpte godis till mig när hon och hennes kompis var och handlade haha.
Will kom nyss hem från att varit iväg hela dagen, han var först hos läkaren och sen iväg med bilen och kom inte hem förrän kvällsmatdags med kina maaaaat, mmmm.

Nu ska jag duscha och sen lägga mig så jag orkar gå upp och ut med Xena imorgon innan skolan, är helt slut haha.

Wilma, 17, utbytesstudent i Vermont 15/16.